neljapäev, 23. märts 2017

Saja kuuekümne üheksas

Vahepeal on lisandunud üks eluaasta. Palju õnne.

Funchali rannapromenaadil palmi all
Reis läks päris kenasti, tervise suhtes isegi oodatust paremini. Peaaegu kõik valuvaigistid tõin tagasi, unerohtu võtsin küll kõik ööd. Esimene öö Diazepami, sest olin täitsa zombi. Eelmine öö jäi täiesti magamata ja kolme lennuga reis oli ka päris kurnav. Kusagilt ilmus nohu ja see pani kõrvad lukku ja hiljem tuli ka kurguvalu, mis tegelikult saatis mind kogu reisiloleku ajal. Tagasilendudeks ostsin korralikud kõrvatropid ja nii olid kojulennud leebemad üle elada. 

Reisiblogi kirjutamine võtab veel veidi aega. Varuge kannatust.

Eile aga oli dr Kütneri visiit. Nagu isegi arvasin, lähen tagasi Herceptini süstidele (üle kolme nädala) ja zoledroon veeni üle nelja nädala. Ning jälle menüüsse Nolvadexi tabletid. Et siis nö säilitusravi. Vereproovis oli kehv ikka mingi neeruasi, sain taas manitsuse rohkem juua. Vaatasin nüüd üle, mis näit see on - kreatiin plasmas. Mul on see näit kõrgem kui normväärtus. Mul ei ole viimase poole aasta vereproovide koopiaid, et täpseid numbreid kirja panna aga eilses veres oli see 130. Naistel on ülemine normnäit 80, meestel 100. Vaatasin varasemaid vereproove, see näit on mul vaikselt olnud tõusuteel. Dr Google väidab, et näit on tavapärasest kõrgem suure füüsilise aktiivsuse järel (milles mind küll süüdistada ei saa) või kui süüakse palju liha (mida ma ka enda arvates ei tee). Muidu peaks olema piisava vedelikutarbimise näitajaks uriini värvus. Mida heledam, seda parem. No mu piss on küll päris hele, nagu peaks siis ju piisavalt jooma. Samas su kuivab sageli. No ei tea, eks ma püüan rohkem juua. 

Veebruaris tehtud MRT tulemusest saime ka rääkida. Kellel meeles, siis seda ei tehtud kogu kehast, ainult lülisamba rinnaosast. Uuringu vastusest võib lugeda, et T9-s on kogu lülikeha kõrgust haarav metastaasi kolle. Hiljem sain kiiritusraviarsti, dr Kupu juures ekraanil pilti ka näha - no seda lüli pole nagu olemaski, ainult üks suur auk. Seda oli küll kole vaadata. Leidsin internetist lülisamba pildi ka, millelt saab teada, et lülid T1-T12 mõjutavad keha temperatuuri reguleerimist. No ma ju kogu aeg räägin oma kuuma- ja külmahoogudest, et nagu mingi regulaator oleks katki. Võtsin ette oktoobris tehtud uuringu, meeldetuletuseks siis sellest, et aktiivsed kolded olid lülides T9, L4 ja L5 (need kaks mõjutavad jalgade liikuvust ja põlvede paindlikkust). Dr Kütner arvas, et seda T9 lüli võiks kiiritada, aga enne tuleks teha PET-uuring, mille ta ka eile ära tellis. See on see uuring, mille tarbeks tuuakse Soomest mingit radioaktiivset ainet ja mida mulle Tallinnas on kaks korda varem tehtud. Uuringu tegijad võtavad minuga ise ühendust ja annavad teada, millal tulla. Ja kui see uuring on tehtud, siis kiiritama. Meeldetuletuseks - varem on kiiritatud vasakut niudeluud ja neid L-lülisid. Kui PET-uuringu tulemusest midagi väga traagilist selgub (dr Kütneri sõnad), siis vaatame raviskeemi üle, muidu jätkame siis nii nagu postituse alguses kirjutasin. 

Tänane öö oli väga raske, käte ja jalgade liigesed olid väga valusad, isegi sõrmeliigesed. Vesi ka muudkui jooksis ja siis oli jälle külm ja. Noh. 

Selle nädala lõpuni olen veel puhkusel. Järgmisel nädalal on plaanis tööle minna. Peaaegu kaks kuud pole tööl käinud.

1 kommentaar:

  1. Väga huvitav... Ma kirjutasin endale igaks elujuhtumiks need numbrid ja skeemid välja.Hea teada.

    VastaKustuta