neljapäev, 22. oktoober 2015

Seitsmekümne üheksas

Püüan uinuda aga uni ei tule. Võib-olla selle pärast, et nii ammu pole kirjutanud ja mul on väikesed süümekad?

Kaks nädalat tagasi oli viimane postitus. Mis siis vahepeal toimunud on?

11. oktoobrist olen haiguslehel. Jube jõuetus tuli peale ja lisaks kurguvalu, mis kiirgas kõrva. Sarnane varem mureks olnule kuid ilma lõualuu valuta. Hakkasin võtma retseptiga kirjutatud rauatablette, millest olin varem loobunud, kuna teevad väljaheite tumedaks ja kõhu üldse imelikuks. Aga teisiti vist veres rauataset rahuldavaks ei saa.

13.10 käisin dr Fjodorova juures, kes on mulle nüüd kolm korda kirjutanud välja küünlaid, mis on apteegis tellimise peale tehtud. Kuna nüüd viimasel korral nende mõju eriti ei avaldunud ning küünla paigaldamine tekitas lisavalu, siis kahe nädala järel loobusin. Dr Fjodorova selle jutu peale saatis mind edasi "päris proktoloogi" juurde. Tal oli mulle aeg sinna pakkuda juba 20.10, dr Kullamaa. Ütles veel, et ehk on vaja laseriga sekkuda vms. Ette ruttavalt ütlen, et dr Kullamaa juures läks visiidi algus kenasti. Kuulas mu ära ja vaatas üle. See oli küll väga valus kuid lootustandev. Siis kirjutas küünlaid, mida ma veel tarvitanud ei ole ja mingit salvi. Soovitas tarvitada linaseemneid ja kõhulahtistit. Ja nii jäigi. Ma küsisin, et ehk oleks abi kui saaks midagi laseriga teha? Vastuseks sain, et enne veebruarikuud ei ole aega. Aga mingit aja kirjapanekut ei pakutud. Kirjutatud medikamente kästi tarvitada kuu aega. Küsisin, et kas kuu aja pärast tulen siis tagasi, kas paneme aja kirja? Selle peale jäid dr ja õde kuidagi väga ebamääraseks. Küsisin, kas helistan ise ja panen uue aja? Minu arust ma esitasin seda küsimust erinevas sõnastuses mitu korda, kuni lõpuks andis õde paberilehel nende kabineti telefoninumbri ja kuidagi mokaotsast ütles, et noh, korduvatele haigetele leiavad ehk mingi aja. No appikene! Väga halva tundega tulin sealt kabinetist ära. Otsustasin uuesti külastada dr Suuroja, kes on PERHis kirurg ja esimest korda anaallõhe teemal mind läbi vaatas ning uuringu teha lasi. See oli umbes aasta tagasi. Sain aja detsembri algusesse. Teen seniks siis dr Kullamaa kirjutatud kuuri läbi. Ja eks räägin muud käigud ja asjad ka ära. No tõesti, see jama on kestnud juba aasta vahelduva eduga. Miks ma pean sellist mõttetut valu kannatama?

Aga olgu. 14.10 oli üle mitme kuu dr Kütneri visiidi aeg. Kurtsin talle oma sel päeval veel väga aktuaalset kurgu- ja kõrvavalu. Pani mulle spetsialisti juurde aja kinni, sai alles 19.11. Aga pidavat hea asjatundja olema. Dr Maisvee. 4.11 on järgmine kompuuter (eelmine oli vist juulis) ja dr Kütneri vastuvõtule 11.11. Samal päeval sain ka Herceptini ja Zoledroni. Tal tekkis hetkeks viimase suhtes kahtlus, et kas teha, aga ikka tegime. 

Muidu on viimase nädala trend, et kurguvalu on ainult hommikul pärast ärkamist, kõrvavalu isegi enam ei ole. Selle asemel vaevab mind aga alaseljavalu. Pärast kiiritusravi ei ole olulist valu olnud vasakul pool nimmeluus, kus siiani on olnud põhiline luumetastaasi kolle. Valu on tekkinud aga paremale poole ja otse sabakondile ka. Veidi isegi on pärakus toimuvaga nagu seotud see sabakondi valu. Nagu üks kiirgaks teiseks üle vms. Valu olen püüdnud vaigistada Oxycodoniga. Vahepeal võtsin seda regulaarselt kolm korda päevas, kui see lõualuu valu oli. Nüüd olen võtnud siis, kui valu juba hirmsasti tuntav on. Aga see pole vist päris hea mõte ja püüan uuesti regulaarselt võtta. Siis aga olen kogu päeva ühtlaselt kerges uimas. Kuid kui sel ajal ei valuta, on tegelikult ju hästi.

Reedel ootab ees väike reis Rootsi, ammu piletid soodukaga ostetud. Täna äkki tulin selle peale, et Oxycodoni jaoks peaks vist igaks juhuks Ravimiameti luba kaasas olema. Tegemist ikkagi opidioidide rühka kuuluva ravimiga. Vaatan, kas mul õnnestub see ühe päevaga hankida. Sest kui narkokutsu mu tabletid lennujaamas välja nuhib, siis pean Rootsis kiirabisse minema :)

Vat selline pikk ja loodetavasti mitte väga segane lugu tuli. Ma praegu üle ei loe.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar