esmaspäev, 30. aprill 2018

Kahesaja seitsmes

Eelmisele postitusele veidi täienduseks. Loetlen vahepeal üles, kus viimase uuringu järgi metastaasid täpsemalt on.

Paremal õlavarreluu peas, strernumis ehk rinnaluus, vasakul abaluus, vasakul niudeluu tiivas ja niudeluukehas, vasakul reieluupeas, Th9, L4 ja L5 lülikehas. Lisandunud on kolle 7. roides.

Siia kõrvale panen ka internetist leitud inimese skeleti kujutise, et saaksite soovi korral ise vaadata, kus metakad möllavad.

Arsti sõnul on hea, et kolded on sklerootilised.Teine variant oleks lüütilised kolded, need oleksid pehmed, vabastaksid maatriksist kasvufaktoreid, mis omakorda stimuleerivad kasvajarakke. Sklerootilistes kolletes toodetakse luukude liiga palju ja imendumine on vähenenud. Mida see tegelikult tähendab, ma aru ei saa, selle lause tõlkisin eesti keelde lausest: "Sklerootilistes kolletes toodavad osteoblastid uut luukude liiga palju ning resorptsioon on vähenenud." No igatahes sain ma arsti jutust aru, et sklerootilised kolded on paremad. See tsitaatlause on pärit ajakirjas Eesti Arst nr 9, 2013 avaldatud artiklist "Jäsemeluude metastaaside käsitlus" ja seal on keerulisepoolses meditsiinikeeles paljugi huvitavat kirjutatud. Näiteks see, mida ma olen ikka teadnud ja usukunud, et luumetastaasidesse ei sure aga see seisud halvendab oluliselt elukvaliteeti. Muu hulgas kirjutatakse seal zoledroonhappe, millelt mind neerukreatiini kehva näidu tõttu maha võeti, kõrval ravimist nimega denosumaab, mis vähendab luudega seotud tüsistusi. Peaks oma arstilt küsima, et kas selle ravimi manustamine võiks olla mulle kasulik.

3. mail korraldab Eesti Vähiliit pressikonverentsi metastaatilise rinnavähi teemal ja mina lähen patsientideorganisatsiooni esindajana ka sinna rääkima. Eks siis pärast kirjutan, kuidas läks.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar